Educatie Parentala

  • Măreşte caracterele
  • Dimensiune normală caractere
  • Micşorează caracterele

Program de educatie parentala Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii, Plopii Fara Sot - Triplu P

 

     
1. Numele organizatiei   Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii, Plopii Fara Sot, DGASPC Bihor
 
2. Locatia organizatiei   Ep. Ioan Alexi- 23, 410126 Oradea, Bihor
 
3. Date de contact   Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
 
4. Numele programului de educatie parentala   Program parental pozitiv (Triplu P)
 
5. Programul de educatie parentala este:  

5.1 - De sine statator
5.2 - Este complementar altor programe de sprijin a familie
Daca este complementar, atunci care sunt serviciile oferite in cadrul celorlalte programe de sprijin al familiei:

Program de consiliere pentru familii în dificultate

 
6. Abordarea dominanta in cadrul programului de educatie parentala   6.1 - Abordare sistemica, centrata pe sistemul familial
6.2 - Empowerment si participare a parintilor
6.3. - Bazata pe comunitate, sensibila la cultura si valorile locale
6.4. - Interdisciplinara, cu infrastructura colaborativa in care sunt implicati practicieni din diverse domenii
6.5. - Alte tipuri de abordare

Triplu P este un program fundamentat empiric care are la baza o abordare comportamentala

 
7. Metodologia de realizare a programului de educatie parentala  

7.1. - Pe centre, in spatii neutre de intalnire
7.2. - In familie, la domiciliul acesteia
7.3. - In institutii de ingrijire sau educatie (de exemplu, maternitate/ centre de plasament / gradinite/ scoli)
7.4. - Online
7.5. - Altele

 
8. Durata cursurilor si frecventa intalnirilor   Programul presupune 8 sedinte de grup sau 10 sedinte individuale cu durata a doua ore.
Frecventa sedintelor este de 1 / saptamana
 
9. Nivelul programului de educatie parentala   9.1. - Informare (exemplu, cum sunt cele organizate in maternitate, care se concentreaza pe prezentare de informatii)
9.2. - Workshop (lucru in grupuri axate pe diverse teme prestabilite in cadrul programului)
9.3. - Grupuri de discutii sau grupuri de suport (lucru in grupuri pe teme solicitate de parinti)
9.4. - Evaluare sistematica si interventie planificata (care implica vizite la domiciu, evaluare a situatiilor particulare si grup de lucru intensiv)
9.5. - Interventie clinica (care se concentreaza asupra aspectului terapeutic)
 
10. Populatia tinta   10.1. - Viitori parinti
10.2. - Femei gravide
10.3. - Familii cu copii cu varste 0-3 ani
10.4. - Familii cu prescolari
10.5. - Familii cu copii clasele I-IV
10.6. - Familii cu copii clasele V-VIII
10.7. - Familii cu adolescenti
10.8. - Familii cu venituri mici
10.9. - Familii din diferite culturi etnice specifice
10.10. - Familii din mediul rural
10.11. - Familii din mediul urban
10.12. - Familii cu copiii cu dizabilitati
10.13. - Familii adoptatoare
10.14. - Asistenti maternali
10.15. - Alte categorii de ingrijitori (bunici, familia extinsa etc.)
 
11. Continutul programului de educatie parentala (va rugam sa descrieti tematica programului / temele abordate / succesiunea acestora)   Sedinta 1. Ce este educatia pozitiva
Sedinta 2. Stimularea dezvoltarii copilului
Sedinta 3. Managementul comportamentelor dificile
Sedinta 4. Planificarea – Gandirea in perspectiva
Sedinta 5-7 Implementarea si exersarea practicilor parentale pozitive (sedintele sunt sub forma unor consultatii telefonice)
Sedinta 8 Incheiere
11.1 - Exista suport de curs oferit educatorilor parentali formati?   Da
Nu
NR
11.2 - Se ofera materiale tiparite parintilor participanti la curs?   Da
Nu
NR
11.3 - Se pun la dispozitie materiale video pentru desfasurarea cursului cu parintii?   Da
Nu
NR
11.5 - Modalitati de recrutare a parintilor practicate de organizatia dvs.   Prin interviu structurat si chestionare
 
12. Educatori parentali    
12.1. Cum sunt formati educatorii parentali (va rugam sa descrieti programul de formare a educatorilor parentali: numarul de ore, tematica, cine ii formeaza)   Formatorii au urmat un curs in Triplu P, care este un proces de formare standardizat la nivel international, realizat, coordonat si sustinut de specialistii care au dezvoltat programul, in cadrul Universitatii Queensland din Australia. In urma formarii, participantii au urmat un proces de acreditare in urma caruia au obtinut acreditarea pentru furnizarea programului Triplu P. Formarea a inclus 50 de ore de curs si 8 ore de practica supervizata in cadrul procesului de acreditare. In urma acreditarii, formatorii au devenit membrii ai retelei internationale a furnizorilor de Triplu P in cadrul careia beneficiata de supervizare si intervizare.
12.2. Ce categorii de practicieni ofera educatie parentala (care este profesia, care este background-ul educational)   Dr. Tiba Alexandru – psiholog clinician si psihoterapeut congnitiv-compotamental
Ionutiu Dafina – psiholog clinician si psihoterapeut cognitiv-comportamental
Furak-Pop Claudia – psiholog clinician si psihoterapeut cognitiv-comportamental
12.3. Exista un sistem intern de certificare a educatorilor parentali formati de organizatia dvs.   Da
Nu
NR
12.4. Daca educatorii parentali sunt certificati de organizatia dvs., care este perioada valabilitatii acreditarii din partea organizatiei   -
12.5. Descrieti procesul de supervizare a educatorilor parentali   Supervizarea se realizeaza prin intermediul retelei de furnizori ai programului Triplu P, fiind asigurata de dezvoltatorii programului.
12.6. Organizatia dvs. are elaborate standarde de formare a educatorilor parentali?   Da
Nu
NR
12.7. Numarul total de educatori parentali pregatiti de organizatia dvs.   -
 
13. Raspandirea geografica a programului   Alba
Arad
Arges
Bacau
Bihor
Bistrita-Nasaud
Botosani
Brasov
Braila
Bucuresti
Buzau
Caras-Severin
Calarasi
Cluj
Constanta
Covasna
Dimbovita
Dolj
Galati
Giurgiu
Gorj
Harghita
Hunedoara
Ialomita
Iasi
Ilfov
Maramures
Mehedinti
Mures
Neamt
Olt
Prahova
Satu Mare
Salaj
Sibiu
Suceava
Teleorman
Timis
Tulcea
Vaslui
Valcea
Vrancea
 
14. Numarul de parinti participanti la cursuri de educatie parentala in ultimii trei ani   -
 
15. Finantare   15.1. Finantare publica
15.2. Finantare privata
15.3. Din partea participantilor
15.4. Autofinantare (din resursele proprii ale organizatiei)
 
16. Link web   www.pentrucopilsifamilie.ro
 
17. Adresa email   Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
 
     
 

Language Selection

Română (România)English (United Kingdom)French (Fr)

Hai La Scoala!

Hai La Scoala!

POSDRU/162/2.2/S/141828

141828-antet

„Copiii romi se întorc la şcoală – prevenirea abandonului şcolar se face de la grădiniţă”

141828-sigla

Pentru mai multe detalii click aici

Redirectionare 2% - 2015

Aveți posibilitatea de a susține Programul de Educație Parentală dezvoltat de către Asociația HoltIS.

PASUL 1: Descarcati formularul D230, precompletat cu datele Asociației HoltIS accesand link-ul de mai jos;
PASUL 2: Completați formularul D230 cu datele dvs. de identificare conform CI/ BI si semnati-l.
PASUL 3: Depuneti formularul D230, apeland la una din urmatoarele modalitati: direct la registratura organului fiscal; prin poștă, cu scrisoare recomandată, la Administrația Finanțelor Publice a localității de domiciliu; electronic

Persoana de contact:
COJOCARU ŞTEFAN
Telefon/fax: 0332.402.515, 0332.402.516

Descarca formular 230/2015 – HoltIS